torsdag 15 september 2011

Undertider

Det fortsätter. Karln med rösten som rörde om min värld, sådär så att om det varit film hade det vart en så fin scen, den där dan och tiden när allt var åt helvete.
Och så sjöng han in hopp i en förlorad värld.

Nu var det inte det som var poängen. Mer att allt borde stavas distans. Och återtagande.

Och att 2011 fortsätter.

Jag är fri, friare och friast. Kanske framtidslös för en stund. Men hösten är inte tung i år. Jag befinner mig dels inte på en plats, bokstavligt talat, som får mig att drunkna. Dels så har jag fått extremt viktig distans på stunder, saker och människor som betyder ett återtagande utan dess like.

Men en sorg ligger för min aura som verkar ta död på all elektronik i närheten. Skulle inte tacka nej till sisådär 10 000 kronor. Dock inte för en hund den här gången... Men en telefon och dator som fungerar vore inte helt fel.

I stay home and i stay sain

1 kommentar:

Ayan sa...

Tack bästa Sandra!! Du är bara för grym, värmer verkligen när du tycker att jag är duktig. Håller verkligen tummarna för dig med. Förresten Bonniers har några tjänster, inboxade länken på fejjan. Soon my friend så har vi stadig inkomst och lever vårt drömliv ;-)