tisdag 13 september 2011

Robust

Livet är så märkligt. Plötsligt spelas Idioter och hjärtat snöps ej ihop längre. Det värker inte av alla känslor som inte får ta plats. Jag har återtagit den och den är än mer underbar nu. När den är min och ingen annans.
 
 Jag tror inte på nånting jag hör
jag tror inte på nånting jag läser
jag tror jag aldrig någon gång har trott på att tro
jag ber en bön när ingen ser mig
Du har också mörka hemligheter
Bäst att vara på den säkra sidan tron
att gardera sig, att inte bränna broar
sånt gör idioter

 Jag har sökt mitt första riktiga jobb någonsin. Och inte bara ett jobb, utan ett drömjobb i en drömstad. Jag vet inte vad jag ska tro om mina chanser, det står skrivet någon annanstans. Men en sak är säker, blir det så att vinden blåser åt mitt håll och en dröm går i uppfyllelse, då kommer jag att bli världens lyckligaste.

Inga kommentarer: