måndag 25 juli 2011

Åt helvete

Jag har suttit och kollat in jobb, något som ledde till magknip. Egentligen skulle jag bara vilja slita av mig håret och skrika. Varför vet jag inte vad jag vill med mitt liv?
Dom jobb som fanns relaterade till min utbildning fick mig att vilja kräkas. Röv och annat.
Äschikadoka.

Men så, bland ordens befrielse, så kom jag på det. Lite. Det där, som brinner och alltid brunnit inuti men långt bort. Förutom dom små stunderna när det tittar fram.
Och plötsligt så fanns ett jobb där, ett drömjobb som skulle vara precis det jag vill. Utan att jag kastat bort tre år av mitt liv.

Nu behöver jag skriva ihop världens bästa cv, någonsin, och hoppas på det bästa!



 
Hon som ägna all sin tid
åt nåt hon inte ville bli
för det var bara där det fanns en plats

Aldrig.

Mitt löfte är skrivet med det blod vi delar. En dag går det i uppfyllelse. Jag ska berätta, med stolthet i rösten, hur det blev. Att det blev bra. Trots allt, så blev det bra. 
Men jag ska för alltid önska att Du var här och bevittnade det själv.  

1 kommentar:

Anna sa...

Tack för de fina orden!

Och förresten - vi måste höras här framöver :)