torsdag 30 juni 2011

Tror att mitt obefintliga hjärta blöder

GALEN.
Jag kan berätta att den där psalmen som Björn Rosenström skrev om till "Du vet väl om att du är värdelös" har funnit sin rätta mottagare. Vilket jävla helvete till människa. Katastrof.
Så, nog om det.

En annan punkt på listan är att jag hittat så otroligt mycket saker om mig själv i skattkistorna som varit gömda. Hobbypsykologen i mig har haft bråda dagar!
Bortsett från några djupare analyser så går det att konstatera att jag var en mycket mystisk unge.

Sagan om jätten som åt för mycket jordgubbar.
Det var en gång en jätte som hette Jorm han älskade jordgubbar. En dag åt han minst 150.000 jordgubbar så han dog. SLUT.

Sagan om Murre myra. 
Det var en gång en myra som hette Murre som var ute på myrstigen just som han var ute på myrstigen då kom en bil och körde över Murre myra så han dog. SLUT. 

Och så klagar folk på att Astrid Lindgren aldrig fick Nobelpriset. Känner en extremt orättvisa mot mitt sex-sju-åriga jag. Snåla värld! (Och då är det där bara ett litet, litet utdrag. De stora mästerverken håller jag för mig själv, nån kan ju stjäla dem.)

Jag var på platsen där mina barndomssomrar utspelade sig. Har inte vart där på säkert tolv år. Helt jäkla sjukt att tiden går! Jag höll på att gå upp i linningen... Trots att det inte var nått snus inblandat... HEHE! Satan i gatan så to spik! Nästa sommar. Nästa midsommar närmre bestämt. Då jäklar.
Jag följer med dig hem ikväll, för jag vill inte vara själv......


Rövjan har även briljerat i Buzz.
Värmen försvann i typ tre veckor, men är tillbaka. Jag upplever riktigt sommarvärme för första gången på två år och har redan börjat omkalkylera mina framtidsdrömmar. Kanske pingvinsafari på Antarktis skulle passa bättre än.... annat.

Som avslutning på mitt svammel kan jag säga att jag har drömt sjukt konstiga drömmar senaste tiden. Värst var den om den gifta karln. Som av nån anledning hamnat här i lägenheterna hundra meter härifrån. Han hade drabbats av nån slags stroke så han både såg ut och betedde sig som en fyraåring. Och hans fru och dotter var med. Och vi var vänner. Underbara tanke!
Ibland är det extremt skönt att vakna.

Och just ja. Jag har ett myggbett på tummen. Må du dö myggjävel.

Härrå!




1 kommentar:

Anna sa...

Du tycks ha banat din väg inom barnlitteraturen tidigt. Vilka mästerverk, sannerligen!
Jag ser fram emot den dag dina samlade noveller finns ute. Glöm inte att dedicera mig den boken (eller hur tusan man nu uttrycker det).