onsdag 8 juni 2011

Späckad

Jag har en speciell superbegåvning som jag kunde varit utan. Dagen före jobb-skadan, jag är expert på det området.
Inför varje sommarjobbsdag har jag gjort illa mig kvällen innan, det slår aldrig fel.

En sommar gungade jag i trädgungan hemma, den small sönder och jag knäckte halvt mina handleder (det är gånger som den som överrörliga leder är mycket bra att besitta) och skrapade sönder handflatorna.
Förra sommaren ramlade jag i brandstegen och slog smalbenet nått grönjävulskt så det var svullet första veckorna i Norge. Plus ett ovärdigt stort blåmärke.
För att ge en liten insyn i min begåvning.

Igår lyckades jag spetsa högerhanden på en kaktus när jag skulle stänga ena fönstret i vardagsrummet. Helt galet mycket taggar i handen som inte gick att få bort. Såklart.
Och här sitter jag fortfarande spetsad med taggar som sitter inne i skinnet. Det går inte att få bort dom jävlarna.

Annars går jobbet bra. Det blir nog kanon det här.

1 kommentar:

Anna sa...

Ja, det ska det sannerligen bli! Ska till och med lämna telefonen på svensk mark så att jag riktigt kan slappna av. Och jag lovar att dricka daiquries åt oss båda :)