måndag 15 augusti 2011

Utsökt

Efter fyra misslyckade bränningar fick jag till en skiva att njuta sista gången jag far till Jönsäl för lite jobb (och inget internet). På torsdag gör jag min sista dag, om jag nu får bort nästa onsdag.

Sen är det fritt fram för hoppningar.

Om jag är duktig imorrn, det vill säga att jag faktiskt tar mig upp alldeles för tidigt, så ska jag ta mig en tur in till chefen. Förfrågan om septembermånad.

Vad vill viljan? Vad kan ske.

Idag har jag slängt massa pengar på mig själv. Som en påminnelse att ingenting är för sent.





På torsdag blir det Göteborg. På tisdag, eller onsdag, kanske jag lyckas klämma in en person som betydde så sjukt mycket för mig en gång i tiden. En person som jag tänkt på av och till. Som jag nästan skrev ett brev till i julas. Ett försök att säga hej. Och sen springer vi på varann hur otippat som helst.
I det stora hela ha sommarn varit fin på det sättet.
Det gick inte då, men nu öppnades nya möjligheter. Det är så fint. Och jag som trodde att jag inte var sån.
Jag har aldrig glömt vem jag var, jag har bara låtit det sova.

Jag fann ett papper idag. Skickat för flera år sedan, en förfrågan att vara med i en undersökning. Ett examensarbete. Jag gjorde det inte. Nu kände jag mig som en skit. Fast vem vill röra vid öppna sår som riskerar att förblöda om det ska grävas?

Torsdag - Göteborg.
Måndag - Hem.
Onsdag - Göteborg - Danmark - Hjo

Sen ska jag finna min plats.


Inga kommentarer: